nama: Mohd Hadihaizil Bin Din
Aku Lahir: 30 april 1983 kat maran pahang
pastu aku ni suker jer ngan mende² pasal komputer ni
contohnyer:
chating
web surfing
web designing
online gaming

apa lagi yg lerh dikongsi erh...
ermmm...

pastu aku suker gak tido
klu takder koje mmg aku suker jer tido...
apa jer aa nak jadi kan.. muhahaha...
cadangnyer mmg nak jadi engineer
tapi cam tak best jer jadi engineer ni
so itu jer aa buat masa ni

klu terasa nak kenal lelebih
sila aa contact aku erh

eizil@yahoo.com
eizil@hotmail.com
+491742436513
(yang henpon aku)
+497720992543(ni tepon umah)




selamat berhibur kat blog aku...



..:: SEGALA MENDE TERTULIS KAT SINI HAK MILIK PERIBADI SLUMBERMANN ::..


..:: Nak Guna Sila aa Bitau Dulu ye ::...




..::: SLumBerMann StuD|0:::..
::: Stud|O SLumBermann :::

::: blog Slumbermann :::

_=:Linkkan Blog Aku:=-




.::: Dapatkan Hosting Di Siini :::.


Blog Lag|




Destinasi Cinta - Mestica
credit: zuriyati


.:::: nilai laman ini ::::..
Vote for this Site!






merh borak ngan aku...
. -=Basic |nfo=- .



. NaMe .
Mohd Hadihaizil

. AgE .
21

. SeX .
MaLe

.LiVin It Up iN.
gErM

. RaCe .
MaLay

.sIgN.
TaUrU$

. Status.
BelUm KaHw|n

.InTeReSts .
. internet... chating with someone... .



   


Google

Web blogdrive.com


orang sedang melayari laman ini


::LAMAN CAM BEST YANG AKU SUKER LAWAT::

Komuniti Umum Untuk Semua
Komuniti PHP-Nuke Malaysia
RojakDotOrg
KedahOnlineDOTnet
Komuniti Online Komik Nakkal






::LAMAN MEMEMBER AKU LAKS::<



    Matnet web blog
    [ Sy41ful Weblog ]
    .: fungkur's Network :.
















<< July 2017 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed

 

 

 





Assalamualaikum...
Semoga Apa Yang Terdapat Di Ruangan Ini Sedikit Sebanyak Memberi Manfaat Kepada Semua
 
 
8.4.05
kehidupan saban hari...~~+
assalamualaikum....

dah lama tak mencoretkan apa² kat sini...
so aku baru jer balek men bowling tadi ngan roomate
main smpi 9 games... huhhuuhu... letih...
ari ni blerh tahan laa pencapaian... 182
huhuhuhuhu... tapi okay laa...

ihikss...
so skang ni lelepak kat umah...
la la la la~++
so sejak dua menjak ni sebuk dengan keje² update web
so kat bawah ni antara hasil yang aku siapkan...
so jom kita melawat... hehehhee


www.awekonline.net
AwekOnlineDotNet | Portal Di Mana segalanya bermula











ihikss.... jom jom.. meriahkan... hehehehhe

Posted at 4/8/2005 6:07:57 pm by slumbermann
komen sket...  

5.4.05
sahabat~~~++

Apabila bersahabat, diri sendiri & sahabat harus mempunyai tanggungjawab &
punya harapannya sendiri. Antaranya ialah :-


      1.  Ketahanan  bergurau  senda, adat bergurau terlebih usik. Pastikan
      kita & sahabat saling boleh menerima gurauan oleh itu berfikir dahulu
      sebelum ianya berlaku.


      2. Jgn terlalu celupar atau mengkritik, kita sendiri tidak semestinya
      bagus dan betul.


      3.  Jgn  terlalu mengambil tahu hal peribadi org terdekat dgn sahabat
      spt tunang,isteri/suaminya atau kaum keluarganya.


      4.  Perkara  sensitif  spt  gaji,  kenaikan  pangkat & hutangnya usah
      ditanya.


      5. Pandai menyimpan rahsia terutama hal peribadi spt rumahtangga atau
      hubungan suami isteri sahabat.


      6.  Terima  kekurangan  & keburukan sahabat seadanya.Cuba lihat nilai
      positifnya dan lihat diri sendiri, diri kita tidak tentunya baik.


      7. Jangan membuat muka belagak dan sombong, atau menghentak hentakkan
      kaki  dan  barang  bila  kita  membuat kesalahan supaya kesalahan itu
      dapat menutup kesalahan kita.


      8.  Bijak  menyesuaikan  tutur  kata  dgn emosi sahabat. Jangan cakap
      mengikut sedap mulut tanpa memikir kesannya kepada sahabat.


      9.  Berita  baik  atau  berita  sedih  sahabat,  biarlah  dia sendiri
      memberitahu rakan lain walaupun kita sudah mengetahui. Ini tanda kita
      menghormatinya.  Jangan  terlalu  busy  body  dengan cerita kehidupan
      sahabat kita tanpa memikir kesannya kepada sahabat kita.


      10.  Menghormati  hak  &  kehidupan  peribadi  sahabat.  beri peluang
      sahabat  bersendiri. Jikalau terlalu berdampingan, mungkin menjemukan
      & kita hanya menyekat perhubungan dgn insan lain.


      11.  Jika  salah  seorg  marah, beri peluang dia melepaskan amarah di
      hati.  Jgn  dibalas,  berdiam & tunggu hingga dia reda & sejuk. Pasti
      hubungan  akan  kembali  spt  biasa.  Manusia  harus menerima hakikat
      setiap       org       ada       lautan      hati      yg      pasang
      surut.


      12.  Sewaktu  sahabat sedang marah, elok mendiamkan diri. Jikalau dia
      mengomel, dengar & angguk. Itu lebih baik dpd membuat komen. Ia boleh
      memburukkan keadaan.


      13. Jangan memburukkan sahabat di hadapan orang lain dan membanggakan
      diri   dengan   mengadakan  cerita  i.e.  kekayaan,  kecantikkan  dan
      sebagainya.  Bangga  diri  tidak membawa kita ke mana-mana sebaliknya
      bersyukur dgn apa yang dikurnia oleh Allah s.w.t


      14.  Jagalah hati sahabat sebagaimana kita mahu, sahabat kita menjaga
      hati  kita.  Kalau  kita  pandai  menjaga  hati  org  lain, begitulah
      sebaliknya  org  lain  akan lakukan kepada kita dan begitulah sebalik
      nya.


      Cuba  periksa  diri kita, adakah hari ini kita merupakan sahabat yang
      baik untuk sahabat kita. Atau hari ini kita dapati sahabat kita makin
      menjauhkan diri dari kita? Tepuk dada tanya selera.........


      Rasulullah  s.a.w. bersabda: "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat
      sebagaimana  besi  yang  dikaratkan oleh air." Bila seorang bertanya,
      "Apakah  caranya  untuk  menjadikan  hati-hati  ini  bersih kembali?"
      Rasulullah  s.a.w.  bersabda,  "Selalulah  ingat  mati dan membaca Al
      Quran."


Posted at 4/5/2005 12:50:13 pm by slumbermann
komen sket...  

31.3.05
sayang~menyayang...~~+

Pernahkah anda menatap orang-orang
terdekat anda saat ia sedang tidur?

Kalau belum, cobalah sekali saja menatap
mereka saat sedang tidur.
Saat  itu yang tampak adalah ekspresi paling
wajar dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketika di panggung
begitu cantik dan gemerlap pun
bisa jadi akan tampak polos dan jauh
berbeda jika ia sedang tidur.
Orang paling kejam di dunia pun
jika ia sudah tidur tak
akan tampak wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur.
Sadarilah, betapa badan yang dulu kekar
dan gagah itu kini semakin tua
dan ringkih, betapa rambut-rambut putih
mulai menghiasi kepalanya,
betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya.
Orang inilah yang tiap hari bekerja keras
untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya.
Orang inilah, rela melakukan apa saja asal
perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah. Lihatlah ibu anda.
Hmm...kulitnya mulai keriput dan tangan
yang dulu halus membelai- belai
tubuh bayi kita itu kini kasar karena tempaan hidup yang keras.
Orang inilah yang tiap hari mengurus kebutuhan kita.
Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan
mengomeli kita semata- mata karena rasa kasih
dan sayang, dan sayangnya, itu sering kita salah artikan.

Cobalah menatap wajah orang-orang tercinta itu...
Ayah, Ibu, Suami,
Istri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat,
Semuanya...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya.
Rasakanlah energi cinta yang mengalir pelan-pelan
saat menatap wajah lugu yang terlelap itu.

Rasakanlah getaran cinta yang mengalir
deras ketika mengingat betapa
banyaknya pengorbanan yang telah
dilakukan orang-orang itu untuk
kebahagiaan anda.

Pengorbanan yang kadang tertutupi oleh
kesalah pahaman kecil yang entah
kenapa selau saja nampak besar.

Secara ajaib Tuhan mengatur agar
pengorbanan itu bisa tampak lagi
melalui wajah-wajah jujur mereka saat
sedang tidur.

Pengorbanan yang kadang melelahkan
namun enggan mereka ungkapkan. Dan
ekspresi wajah ketika tidur pun
mengungkap segalanya.

Tanpa kata, tanpa suara dia
berkata... "betapa
lelahnya aku hari ini".
Dan penyebab lelah itu? Untuk siapa dia
berlelah-
lelah? Tak lain adalah
kita.

Suami yang bekerja keras mencari nafkah,
istri yang bekerja keras mengurus dan
mendidik anak, juga rumah.
Kakak, adik, anak, dan sahabat yang
telah melewatkan hari-hari suka dan duka
bersama kita.

Resapilah kenangan-kenangan manis dan
pahit yang pernah terjadi dengan
menatap wajah-wajah mereka.
Rasakanlah betapa kebahagiaan dan
keharuan seketika membuncah jika
mengingat itu semua.

Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika
esok hari

mereka "orang-orang terkasih itu"
tak lagi membuka matanya,
selamanya ...
      


Posted at 3/31/2005 9:29:41 pm by slumbermann
Komen terkini (1)  

29.3.05
kembali ke persada alam maya
singgah jap nak mencoretkan kat sini... ihikss...


nanti ada masa lapang aku tulerh yang cam best lagi erh...


maceh kepada pengunjung semua...


hehehheheheh



wassalam

Posted at 3/29/2005 10:04:28 am by slumbermann
komen sket...  

4.2.05
That's When I Stop Lovin' You
When winter comes in summer
When there's no more forever, Yeah yeah
That's when I'll stop lovin' you
That's when I'll stop lovin' you

I'm sure you've heard these words before
And I know it's hard for you to trust them once more
You're afraid it all might end
And a broken heart is scared of breakin' again
But you've gotta believe me, I'm never leavin'
You'll never cry long as I am there
And I will always be there
You will never be without love

When winter comes in summer
When there's no more forever
When lies become the truth
Oh you know then, baby
That's when I'll stop lovin'

Long as sunlight lights the sky
The light of love will be
Found in these eyes of mine (these eyes of mine)
And I will shine that light for you
You're the only one, I'll ever give this heart to
What I'm trying to say is (to say)
Nothing will change this
There'll be no time you won't find me there
Cause I will always be there
You will always have all my love

When this world doesn't turn anymore
When the stars all decide to stop shining
Till then I'm gonna be by your side
I'm gonna be loving you forever
Every day of my life.. baby
Oh yeah yeah

Well you know then baby
That's when I'll stop lovin'
That's when I'll stop lovin'..
That's when I'll stop loving you...

When winter comes in summer
When there's no more forever
When lies become the truth (lies become the truth yeah)
Well you know then, baby
That's when I'll stop lovin' (that's when I'll stop lovin')
That's when I'll stop lovin' you

When winter comes in summer
When there's no more forever
When lies become the truth
(Well you know then, baby)
That's when I'll stop lovin' (that's when I'll stop babe)
That's when I'll stop loving you
That's when I stop baby
I'll stop babe, Lovin you

Posted at 2/4/2005 7:05:01 am by slumbermann
Komen terkini (1)  

3.2.05
erti kehidupan??
assalamualaikum...

kembali lagi mencoretkan serba sedikit perihal kehidupan di alam fana ini, tatkala aku mencoretkan mende ni, aku sedang cuba menenangkan perasaan ku ini, agar dapat menjadi sangat rasional, diri ini seperti tidak mampu untuk menjalani kehidupan di dunia ini, dan bagaimana pula kehidupan di akhirat kelak.. ku sendiri tidak mengetahui, tapi begitulah keadaannya, aku seperti semakin lemah, dengan dugaan yang mendatang tanpa mengenal masa dan ketika, keadaan dan tempatnya... dan aku terus dibelenggu dengan masalah demi masalah yang ku selesaikan satu persatu, namun tiap satu masalah yang ku selesaikan, masalah lain menyusul, seperti tidak mahu aku duduk tenang tanpa begitu banyak masalah perlu diselesaikan...

aku cuba dengan sedaya upaya untuk tidak hilang arah panduan, begitulah hendaknya, namun terkadang, ianya begitu sukar untuk dilakukan, kerana.... begitu banyak onak dan duri yang perlu dilalui dan tidak dapat tidak, perlu aku tempuhi untuk menjalani kehidupan di dunia ini.. namun terlalu banyak luka² terpalit, akibat dihiris sembilu berbisa, tanpa ubat yang menyembuhnya, hanya racun berbisa penawar segala... bagaimanakah harus aku melaluinya? hanya diri ini dapat memberi jawapan, namun andai terpaksa melalui segalanya seorang diri, aku akan melalui perit getir kehidupan ini... mampukah aku untuk mengharunginya...

aku begitu merindui kampung halaman, mak papa abg adik akak... mereka sumer amat ku rindui, namun tidak dapat ku nyatakan kepada mereka, kerana ku tidak mahu mereka bersedih, ku mahu mereka tahu aku gembira di sini, tiada yang mengganggu fikiranku, memang aku gembira, namun jauh di sudut aku, aku amat merindui mereka, walau tidak berapa ketika aku akan bertemu mereka andai dipanjangkan umur ini, namun ku dalam keadaan yang begitu tidak stabil, tiada yang dapat ku lakukan dengan sebenar²nya, ku begitu lemah tatkala ini, seringkali juga ku merindui si dia, yang telah menawan hati ini, namun tiada yang dapat ku lakukan... aku hanya mampu berdiam diri sekarang ini... menahan perit getir perasaan ini bersendirian, semoga aku cukup kuat untuk melakukan semuanya...

tiada yang dapat ku tulerhkan lagi... sekian dulu...

wassalam...

tangisan hati ini begitu parah~~+

Posted at 2/3/2005 9:50:42 pm by slumbermann
Komen terkini (3)  

31.1.05
exam...
assalamualaikum...


so minggu exam... studi, rehat, tido, makan, jumpa yg Esa...



takder apa nak tulerh buat masa ni....

doakan kejayaan aku dan semua yang amek exam...



take care...


wassalam

Posted at 1/31/2005 1:10:00 am by slumbermann
komen sket...  

27.1.05
kehidupan... penuh pancaroba...
assalamualaikum...

hari berlalu bersilih ganti.. kesihatan datang dan pergi tanpa perlu di jemput atau dihantar pulang, begitulah kehidupan di alam fana ini. Namun ramai yang tidak menghargai, tidak mensyukuri apa yang kita perolehi, sedang apa yang kita perolehi itu ada kalanya, begitu INDAH, dan ada kalanya begitu BURUK. Namun manusia cenderung untuk mengambil mudah terhadap yang INDAH dan bersungguh² untuk mendapatkan yang BURUK tersebut. Begitulah sikap segelintir manusia yang tidak mahu mensyukuri NIKMAT dan LAYANAN yang diperolehi. Mereka cenderung untuk pergi ke insan lain yang belum tentu ikhlas atau jujur perhubungannya, semata-mata ingin mendapatkan bilangan NIKMAT atau LAYANAN yang lebih lagi. Kenapa manusia terkadang terlalu TAMAK? dalam mengejar dunia ini? tiada siapa yang mengetahui... hanya individu yang melakukan akan mengatakan jawapannya, dan tiada siapa yang mampu menidakkan jawapan tersebut, kerana mereka begitu percaya.. apa yang mereka lakukan adalah benar-sebenar²nya.

Kehidupan ku ini saban hari penuh onak dan ranjau berduri, parah diriku di hiris sembilu dan di mamah panas terik mentari dan lembap basah hujan menjurai. Ujian demi ujian mendatang untuk menguji diri ini, yang terkadangnya mendatangkan seribu satu kemungkinan. Aku terkadang keliru dan selalu cuba mencari jawapan sebenar. Namun tiap kali aku mencuba, aku semkain jauh dari jawapan tersebut, semakin jauh dan seperti tidak dapat dicapai. Terlalu sukar terkadang untuk mencapai matlamat tersebut.

Peperiksaan akan aku hadapi minggu hadapan, bermulanya satu lagi cabaran. Namun di saat aku memerlukan SOKONGAN. si dia bersikap acuh tak acuh, seperti tiada apa yang sedang berlaku, seperti aku hanyalah sekeping tunggul yang menghiasi laman rumahnya. Andai aku berpanas-berhujan, memang sudah menjadi lumrah hidupku sedemikian. Adakah aku ini sekeping TUNGGUL? tidak, jawapannya pasti tidak... aku adalah insan, seorang manusia yang mempunyai hati dan perasaan, yang terkadang ingin dimanjakan, ingin dibelai. Salahkah diri ini andai memohon untuk dimanjakan? untuk di belai? untuk diberi perhatian yang sewajarnya? tidak salah rasanya. Namun kenapa perkara tersebut seperti melarikan diri dari diri ini... KENAPA? ada sesiapa dapat memberi jawapannya?  tiada kan..

Begitulah kehidupan duniawi... tatkala kita sebuk mencari jawapan. Insan lain terus berbahagia tanpa berbelah bahagi. Kasih sayang di tabur seikhlas hati, tiada yang menjadi racun berbisa. Begitulah kehendaknya. Mencintai Yang ESA adalah segalanya. Namun tidak salah rasanya andai kita mencintai sesama manusia. Agama tak melarang kan... rasanya begitulah...

terlalu panjang sudah ku coretkan... sampai di sini dahulu..

wassalam

Posted at 1/27/2005 7:31:12 am by slumbermann
komen sket...  

26.1.05
ihikss....
assalamualaikum...

i wish there is someone to hope for,
so in life i can do much, much more,
i wish there is someone to lean on,
so when i'm hurt i know i can carry on,

i wish there is someone,
who will come and share,
so i can bear with life,
and not tear with strife,

i wish there is someone,
who will listen to all my problems,
so there will be solutions for all my
actions,
and fulfilment during time of despairation

and when i'm in despair,
i wish there is someone,
who will love me as i am,
and always lend me a helping hand,
then i know i have a true friend,

so help me by caring,
listening, repairing and most of all by
loving,
because each day i'm daying,
and without all this,
i'll be nothing,

so make a date to help me change this
fate,
now! don't you wait,
i might be dead,
with a piece of blade in my head,
then you'll hear a voice that says,
you have been a bit too late,

at night, the stars and moon,
shines brightly in the sky,
at night, the darkness starts to fall,
upon the blazing sunlight,
at night, the loudness tu

Posted at 1/26/2005 10:18:00 pm by slumbermann
komen sket...  

25.1.05
kesihatan mencemburui...
assalamualaikum...

so ari ni aku cam tak sehat jer...
mmg jer tak larat nak bangun tadi..
berat jer pala...
ni pun cam tak baper nak btul lagi...
kebas seluruh badan...
huhuhu... tatau aa apasal...
banyak sangat keje aa kot...
dah dekat nak exam laks lerh laks demam camni
adeshhh... saket badan woo...
dah aa erhh... tak larat nak tulerh pepanjang...
tapi masih nak tulerh gak...

wassalam

Posted at 1/25/2005 5:37:48 pm by slumbermann
komen sket...  

Previous Page Next Page